Przedszkole niepubliczne - jak wybrać?

ędzie się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można z

Dodane: 24-05-2016 12:34
Przedszkole niepubliczne - jak wybrać? Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Zatrudnienie w przedszkolu katechety

Na prośbę rodziców w przedszkolu może zostać zatrudniony katecheta, który będzie się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można zaufać i opowiedzieć jej o wszystkim. Śpiewane będą piosenki religijne i malowane obrazki kojarzące się z omawianą w trakcie zajęć tematyką. Dzieci będą uczone także najprostszych modlitw, takich, które prosto będzie im zapamiętać. Zdarza się, że przedszkole położone jest bardzo blisko kościoła, wówczas, katecheta razem z przedszkolanką może zabrać dzieci na spacer do kościoła, w trakcie którego będą mogły oswoić się z tym miejscem.


Nauka języków obcych w przedszkolu

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.


Trochę historycznych faktów

Reformy oświaty po roku 1989 nie wniosły wielu zmian oświatowych w przedszkolach i ich programach kształcenia przedszkolnego. Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem M. Handke, nowelizując w lipcu 1998 ustawę o systemie oświaty, zapowiedziało dogłębne zreformowanie ustroju szkolnego i przedszkolnego (zob. reforma systemu oświaty z 1999 roku). Z dniem 1 września 2004 wprowadzono obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci w wieku 6 lat w przedszkolu albo w oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej, a od 1 września 2011 r. obowiązkiem tym objęto również dzieci pięcioletnie. Obowiązek ten można spełniać poprzez uczęszczanie do przedszkola, oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej lub do innej formy wychowania przedszkolnego (zespoły przedszkolne lub punkty przedszkolne). Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. Obecnie przygotowanie przedszkolne w wielu krajach stanowi pierwsze, obowiązkowe ogniwo zintegrowanego systemu oświatowego.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#III_Rzeczpospolita